WE ARE DOWN UNDER

Okt. 19, 2012

Kategori: Allmänt

Har hittat gratis internet igen!! På McDonalds i Hervey Bay, det är ju helt fantastiskt vilket flyt vi har. Har iallafall varit i Hervey nu sedan i måndags. Är rätt så dött här och finns typ ingen strand, men vi åkte på whale watching en dag - jäklar så stora valarna är. Blev lite rädd när de kom för nära... Och i onsdags så hade vi bokat in oss på en två-dagars resa till Fraser Island! Åkte från vårt hostel innan åtta, åkte lite buss, hoppade på en färja och sedan var vi framme. Väl där skulle vi hoppa på en buss, och dessa bussar alltså! 4 WD och endast sandvägar då hela ön är en sandö. Det var så sjukt kul att åka dom bussarna, filmade lite så det finns filmbevis på the bumpy ride. Och ön i sig själv var helt fantastisk. Som en liten drömö. Såg sköldpaddor och dingos, badade i lake mackenzie och lake wabby, bodde på resort (!) och åt jättegod mat. Sån mat kommer vi nog inte äta på länge, bacon och ägg till frukost liksom - LYX! Men ja, den resan var absolut absolut värd pengarna. Kom tillbaka igårkväll efter lite osäkra bud om vi ens skulle komma ifrån ön med färjan. En utav bussarna var sen, och tidvattnet var inte riktigt på vår sida. Det var geggigt och hackigt men efter att bilarna på färjan fick åka fram och tillbaka så kom vi loss! Checkade in oss på hostlet igen och duschade av oss all sand som följde med, sedan var det bara att packa om och lägga sig. Idag ska vi åka vidare uppåt, ska stanna två nätter i Rockhampton istället för att åka direkt upp till Airlie Beach som skulle ta typ 12 timmar.. I RH måste vi tvätta, det blir ett tvättstopp helt enkelt. Orkar inte tvätta för det torkar aldrig, även fast det hänger i solen och det blåser, fattar inte? Aja, vi är proppmätta just nu efter ett Grand Angus meal, klockan är halv 12 och vår buss går inte förrän 13.10 så vi kommer nog sitta här ett tag till, ligger ett café alldeles bredvid donken så kanske det slinker ner någonting gott därifrån... Just det, glömde ju! Vi gick på bio i tisdags, sjukt trevligt. Vi såg Taken 2 och den var redigt bra, på tisdagar kostar tydligen alla biljetter endast 9 dollar så det var ju väldans billigt om man jämför med Sveriges biopriser liksom! Lite popcorn på det så var det kanon. Annars så rullar allting på finfint, har varit här i tre veckor nu men känns som mycket längre. Det blir bara varmare och varmare, och hemma har jag hört att det blir kallare och snöigare - HAHA är inte ett dugg avundsjuk hörrni. Fytusan. Hoppas verkligen vi hittar jobb så vi åtminstone blir kvar tills vintern hemma är över.. Nej, nu har jag lite saker att uträtta i internetvärlden innan det försvinner men jag har tänkt försöka hitta internet i Rockhampton imorgon, familjen min vill se mitt fina nylle genom kameran! Catch you later, toodles!