WE ARE DOWN UNDER

Apr. 23, 2013

Kategori: Allmänt

Amen tjenare.
Hosten ar kommen har i South Australia kan jag saga. Det ar kallt, blasigt och ibland valdigt regnigt. Haromdagen nar jag pratade med mor och far hade vi 2 grader KALLARE an vad ni hade hemma. Det ar inte okej. Jag ska ha det jattevarmt och skont medan ni ska frysa fossingarna av er. Menmen. Jag kommer fa lite varme snart jag med.
Det gar lite segt pa jobbfronten. Vi trodde att sasongen hade dragit igang, men nu verkar den ha stannat till igen. Har inte jobbat sedan forra tisdagen..... Men bara vi far jobba atminstone 1-2 dagar i veckan sa tacker vi hyra och mat, vilket iallafall gor att vi inte gar minus. Vi ar stammisar pa biblioteket, snart kommer dom inte ens behova fraga om vara namn nar vi vill anvanda en dator. Och vi slukar bocker och filmer som galningar. Kommer vara sa himla bildad nar jag kommer hem.
Gjorde dessutom soppa igar, helt fran grunden nar man kokar alla ben och skinn och sant fran en kyckling ni vet. Trodde ni inte om mig va. Jag som garna haller mig ifran matlagning och helst bara ater maten. Men joda, den soppan blev himla god med lite kycklingbitar, nudlar och gronsaker i.
Vi spenderar ocksa mycket tid till att lyssna pa nar vara rumskamrater skriker pa varandra. Vi kanner oss lite som skilsmassobarn, flyr in pa vart rum och sitter dar och lyssnar pa vad som sags utanfor dorren. Vi bodde med tre stycken forst, ena bruden drog i sondags och nu ar det bara "paret" kvar. Vetetusan om dom borde vara ett par, dom brakar ju stup i kvarten. Men grabben tror att det blir battre om dom kommer harifran och slipper stressen med att hitta jobb, men samtidigt vill han inte aka??? Vi fattar inte hans problem. Vi fattar heller inte varfor bruden inte aker utan honom nar hon vill aka och sager rakt ut att hon inte vill ha en pojkvan? Forstar ni? Himla massa problem i var lagenhet. Men Madde och jag lever bara vidare med vara liv, ata sova lasa ata sova lasa.
Mamma fixade den norska deklarationen at mig tidigare i veckan, pengarna som borde komma ut ifran det skulle jag vilja ha in pa mitt konto ungefar NU.

Nu maste jag fixa min ekonomi, lasa nyheter och kolla upp framtida resplaner.

Hoppas ni har det bra, se till att inte lata myggjavlarna ta over Osterfarnebo i ar, for kommer jag hem till sommaren sa vill jag INTE ha mygg. Det racker med dom myggbetten jag far har.

PUSS.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: