WE ARE DOWN UNDER

Jan. 7, 2013

Kategori: Allmänt

Tjatja.
Ledig dag idag, skont med sadana.minsann. Jobbade igar och jobbar imorgon, mycket fron att plocka men det tar nog slut snart om det fortsatter i den har takten!
Annars sa regnar det som tusan just nu. Ser knappt utanfor fonstret, allting ar vitt. Men sa slutar det lika plotsligt som det borjar, sa man kan verkligen kalla det for skurar.
At sjukt god mat alldeles nyss. Stekt agg med vita bonor i tomatsas och rostat brod. Lyxigt va. Mmmm.

Annars sa har jag val inte sa mycket att saga. Har bara en vecka kvar har uppe pa berget, kanske mindre. Vet inte riktigt nar Tim kommer tillbaka, vi hoppas dock att han kanner att vi klarar det har sjalva och att han kan vara med sin familj i Perth nan vecka langre.

Igar satt vi och googlade lite pa Nya Zeeland. Det ar ju till det vi sparar pengar just nu. Det basta har vi hort ska vara att hyra bil och aka runt sjalv, men sa dyyyyrt ju. Dock ar bussbiljetter ocksa dyra sa vi far se hur det blir. Sag att man maste vara 21 for att hyra bil pa NZ, sa blev lite ledsna nagon sekund innan vi kom pa att Madde ju hinner fylla 21 innan vi ska dit! Sjukt, 21 barre.
Men innan NZ ska vi aka upp till Red Center nagra dagar, maste ju passa pa nar vi anda ar har uppe. Onodigt att aka ner och aka upp igen tankte val vi da.

Just det! Har ju kort bil ocksa, Madde var den som borjade kora och fick in snitsen pa det hela, men jag maste ju ocksa kora lite nu nar man har chansen! Och det gar val fint maste jag saga, jobbigt att vaxelspaken sitter pa fel sida och sant dar men det vanjer man sig vid. Nu tycker jag inte att det ar konstigt att aka pa vanster sida langre, nu blir jag bara forvirrad nar jag ser filmer dar dom kor pa hoger sida. Fel ju... Och rondellerna, kommer ju aka at fel hall nar jag kommer hem, haha.

Nej, ska dricka kaffe nu. Gott det. Puss.
 
Madde tyckte det var jobbigt att kliva ut ur bilen for att kolla tradet sa jag korde upp bredvid det sa hon nadde lite battre :)

Kommentarer

  • annakanna säger:

    Så om man var rädd att åka med dig förut kommer man alltså att vara vettskrämd när du kommer hem ;;))) hihi fniss fniss! Pusssss, längtar att få se din fagra nuna igen!!

    2013-01-07 | 14:54:00

Kommentera inlägget här: