WE ARE DOWN UNDER

Feb. 21, 2013

Kategori:

Kia Ora!

Nu var jag väl duktig som slängde in en hälsingsfras på Maori-språk. Iallafall. Detta land är fint, och heeelt annorlunda än Australien. Det är som att vara i Sverige, det finns björkar och massa olika blommor som ser ut som såna vi har i Sverige och gräset är riktigt gräs - inte nå konstiga gröna strån.
Iallafall. Hot Water Beach var väl bra, vi badade dock inte i de egengrävda poolerna på stranden men vi gick ner och kollade på alla galningar som gjorde det. Sen igår så åkte vi mot Waitomo. Där fick jag och Madde bo i ett eget rum med världens skönaste sängar. Vi besökte Glowworm Caves vilket var coolt, konstiga djur det där, lysmaskarna. Sen lyxade vi till det med en varsin kaka och varm choklad på kvällen. Det satt riktigt fint då jag har åkt på förkylning - dålig timing!!! Aja. Imorse styrde vi kosan mot Rotorua där vi befinner oss just nu. Här var dagens aktivitet Hobbiton! Det var askul att få se The Shire och alla små hus och trädgårdar som är med i filmerna, speciellt när man är ett sånt fan som jag! Guiden berättade om en massa saker och förklarade hur dom hade löst det hela med storleksskillnad och sånt (hobbit/trollkarl) och sånt smått och gott. Sen avslutades turen vid puben Green Dragon där man fick en gratis dricka i såna där mysiga muggar som har i filmerna.
Imorgon åker vi till Taupo, det är där vi drar på stort med FALLSKÄRMSHOPPNING! Ska bli så sjukt kul, men kommer väl kissa på mig på vägen upp. Hoppas inte min förkylning sätter käppar i hjulen för mig, då blir jag sur. Vi ska hoppa från 12000 feet, vad nu det är i meter. Tydligen är det över en stor sjö och en massa berg, Taupo ska vara bästa stället att hoppa på om det är fint väder så vi hoppas ju på det!

Nu måste jag försöka sova, det är bästa medicin har kära mor sagt så länge jag kan minnas.

Pusspuss.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: