WE ARE DOWN UNDER

Dec. 24, 2012

Kategori:

Ja, julafton till ära så ska jag då berätta vad som har skett den senaste veckan!
Som jag berättat förut så jobbar jag för en man som heter Tim som har en massa trädfarmer och där hjälper jag honom att samla frön ur frukterna som han sedan använder till att så massa flera träd. Iallafall, Madde har också jobb hos honom sedan ett tag tillbaka och nu när det vankades juletider så skulle ju Tim åka hem till sin familj som bor i Perth. Självklart vill han ha sina frön och inte gå miste om dom och därför gav han oss ett förslag som var alltför bra för att tacka nej till. Nämligen att vi i lördags skulle flytta från hostlet vi bodde på, flytta upp till Moonlager Hill i Babinda och hans lilla backpackerhus på sin gård, och sedan när han skulle åka till flygplatsen skulle vi skjutsa dit honom och sen flytta in i huset. Det ingick också att vi får använda hans bil till att turista lite nu under veckan när vi är lediga, vi får betalt fast vi är lediga och det är satellit-tv och internet i huset! Självklart ska vi jobba för det hela och åka med frön till olika personer, men det är ju så himla värt det. Vi har verkligen hamnat hos en bra arbetsgivare, vi lever ju som gudar här uppe på berget! Och huset är helt fantastiskt, TV är en stor bonus. Vi kommer att bo här till runt mitten av januari, kanske längre beroende på när Tim kan återvända, soooooft.
Vi åkte till flygplatsen i Cairns med Tim idag sedan tog Madde över ratten och vi styrde kosan hemåt Babinda igen. Stannade till vid Mount Sheridan Plaza, ett shoppingcenter, för att handla lite mat och andra nödvändigheter. Kom hem och julstädade, duschade, drog på oss finkläder och lagade till en fin middag bestående utav kött, sallad, sweet chili-philly och hemmagjort vitlöksbröd! Madde öppnade julmusten hon fick hitskickad från sin familj, HUR GOTT VAR INTE DET!! mmmm. Fick även smaka en liten juleskum, tihi. Vi har också bytt julklappar, jag fick handkrämer och choklad, det enda man kan behöva ju. Jag har pratat med päronen och systeryster, de öppnade sina presenter som Eva köpt till dom från oss, tror dom blev nöjda! Hoppas farmor och farfar blir glada över sin present också, har inte sett den men får väl kolla när jag kommer hem :)
Har kollat på någon slags uppesittarkväll med Michel Buble och massa gäster, mysiga julsånger. Nu ser vi på film och äter vindruvor, och hör cikador utanför nätdörrarna, ca 25 grader ute nu. Lite skillnad från hur ni har det i Sverige, snöigt hörde jag.

Annars så var det väl inte så mycket mer jag hade att berätta. Nu vet ni att jag har det fantastiskt bra och lever loppan här uppe på berget mitt i regnskogen! Ha en jättefin julafton och juldag, puss på er.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: