WE ARE DOWN UNDER

Dec. 9, 2012

Kategori: Allmänt

Hejhej bloggen!!
Den här gången har jag saker att berätta! Efter att jag skrev sist att Madde hade fått jobb så var jag arbetslös endast en dag till, för på tisdag kväll kom beskedet att jag på onsdag morgon skulle vara klar klockan åtta, med hatt, vattenflaskor och solkräm. Visste att det skulle vara ett farmjobb och att farmaren själv skulle hämta upp mig och tre grabbar - en fransk, en finsk och en italiensk. Kommer till farmen, då får jag se att det är en farm som består utav en himla massa träd. Mitt jobb går ut på att märka träd som har frukter, och sen plocka de frön som poppar ut ur frukterna. Träden ska dom tydligen använda till att framställa parfym och "barkchips" till att elda med eller nåt. Så ja, när dessa parfymer kommer ut på marknaden så har ju jag, Elin Hjelm, varit med från början! Coolt. Jag sitter frampå en fyrhjuling medan min boss Tim kör, det är rätt så långtråkigt och sjukt varmt, men pengarna behövs! Idag extrajobbade Madde eftersom hon är ledig på helgerna och vi behöver fler folk till att plocka frön. Då var det hon som körde, duktig var hon också. 
Måste ju säga att jag har den fulaste brännan som finns. Tshirtbränna, shortsbränna och strumpbränna... Ser sjuk ut, plus en massa rivsår på benen, det kliar och svider samtidigt, gillar inte den kombinationen... Har jobbat i 5 dagar nu, ska jobba imorgon också, antagligen tisdag med. Hoppas verkligen på ledigt snart, för jag är så himla trött. Solen suger ju orken ur en, dock vänjer man väl sig mer varje dag som går. I fredags gick jag över ett helt fält för Tim skulle iväg på annat, jag skulle märka träden och jag gick förbi 6000 träd - det är många träd. Inte konstigt att jag drömmer om träd, frukter och frön.

Eftersom det är andra advent idag så sitter vi och tar en kvällskaffe på Coffee Club och dricker en chai-latte. Det har blivit standard med en kaffe på söndagarna, förhoppningsvis blir vi stammisar här och kanske får rabatt...
Hem och sova sen, bästa på hela dagen!
Nej, måste dricka upp latten nu och sen traska hem. Hörs då! Pussssss

Kommentarer


Kommentera inlägget här: