WE ARE DOWN UNDER

Oct. 21, 2012

Kategori:

Ja Rockhampton blev verkligen ett tvättstopp. Jösses så vi tvättade igår. Gick till en sån där laundrybutik som dom har i filmer, det som alltid verkar vara så mysigt! Det var inte så mysigt. Hälften av maskinerna fungerade inte och de som faktiskt gick att använda slutade funka titt som tätt. Vi tvättade iallafall två maskiner och sedan lyxade vi till det med att tumla den ena. Smart drag, hade inte mycket att hänga upp på. Tog sedan vårt pick och pack och traskade till coles, om vi inte hade tunga väskor redan innan så blev det då tungt efter det. Men vi höll ut hela vägen tillbaka till vårt hostel, och belönade oss själva med en varsin sjukt god pizza från dominos! Drog till med en skypedejt på kvällen också, lite hackigt och knackigt men hur mycket kan man begära av internet på caféer?

Och ja, vi sitter återigen på McDonalds!... Men vadå, måste väl utnyttja att dom har gratis internet. Så mycket smidigare på det viset, istället för att ruineras av alla andras internet.

Jag sitter ute och Madde inne, hon dör av värmen här ute och jag fryser bara där inne. Dom har ju AC överallt vilket ju är jättebra, men jag tycker dom har den lite väl kall.. Man ska väl kunna sitta inomhus utan att frysa tycker jag!

Vi är sysslolösa fram till 00.40 inatt, ska åka nattbuss till Airlie Beach så vi är framme imorgon bitti. Skönt att man inte behöver betala för en natts boende, men jobbigt att vänta i 11,5 timme... Aja, får skjuts från den här sidan stan senare ikväll så då kan vi väl utforska den andra sidan utav stan senare, spännande!

(nu bränner jag väl mig snart i nacken också för solen kom precis fram runt hörnet)

Ja mycket annat har jag väl inte att berätta. Tror det är ca 35 grader i skuggan, stog så i tidningen iallafall. Finns ju inga termometrar någonstans, frågade i butiken men dom typ; "en termometer? Eeh nej tror inte vi har några termometrar alls.." men ja, det är varmt iallafall, och strålande sol. Skulle vara fint med en strand nu, men den är fyra mil bort....

Borde finnas McDonalds i Airlie också så vi hörs nog garanterat inom de närmaste dagarna!

Toodles!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: