WE ARE DOWN UNDER

Okt. 7, 2012

Kategori: Allmänt

Amen tjenare omvärlden. Har varit en aning dåligt med intranätet på sistone asså så jag beklagar den väldigt dåliga uppdateringen under veckan!
Men nu har vi skaffat oss lite surf så jag ska väl berätta lite om vad som hänt! Vi lämnade ju som sagt Sydney i måndags och anlände till Byron Bay vilket jag tyckte var ett helmysigt ställe. Lite butiker, mysiga gator, lite barer och en sjukt fin strand! Vi tog en långpromenad första dagen och besökte the light house, jäklarns vilken uppförsbacke det var men utsikten var värd mödan. Det var tydligen den östligaste punkten i Australien vi var på då. Såg valar på vägen, vi tror det var valar iallafall, kanske var delfiner? Nee. Sedan låg vi och stekte på stranden andra dagen, det var skööönt. Brände oss lite men det gick över rätt fort, åtminstone på mig hehe. Lämnade Byron i torsdags och åkte då vidare uppåt mot Surfers Paradise, men trots namnet så har vi faktiskt inte surfat ännu - det blir senare! Och här har vi varit nu i tre nätter, har en natt kvar och imorgon åker vi till Brisbane! Där har vi bokat in oss på hostel i två nätter sen fortsätter vi resan uppåt längs kusten. Vi har knappt kommit en tredjedel på vägen än, men det gör ju ingenting med tanke på att vi har ett 90dagars busskort. Är så glad över det kortet!
 
Vi besökte Seaworld i förrgår, det var kul! Såg många olika djur, petade på en sjöstjärna och åkte roligaste berg och dalbanan någonsin! Igår var vi in centrum och såg oss omkring, gick gata efter gata och vandrade upp och ner längs strandpromenaden. Tog även en glass på McDonalds, "a caramel sundae, please" kommer att bli min standardbeställning där, godaste glassen jag ätit.
 
Nu är klockan tjugo i nio på kvällen här, tjugo i ett på eftermiddagen hos er. Vissa av er har kanske nyss klivit upp, vi håller på att packa våra ryggsäckar än en gång och ska snart lägga oss! Vi är jämt så trötta på kvällarna, kan väl bero på att vi gör någonting hela dagen från att vi vaknar. Lite värme på det och energin är som bortblåst. Men vi kanske vänjer oss! 
 
Hade två skypedejter tidigare också, en med mor och far och mormor och morfar och sedan fick jag prata lite med systeryster! Så då fick även dom se att jag lever :) 
 
Nu blev det ett himla långt inlägg men det var längesen jag skrev och det kan dröja lika länge om inte längre innan jag kan skriva igen så håll till godo! Vi har det iallafall riktigt riktigt bra, det finns så mycket att se och allt är så fint. Det känns som om vi har varit här mycket längre än 1 1/2 vecka bara för att vi gjort så mycket. Tur vi skriver dagbok också så vi inte glömmer bort någonting. Den kommer bli rolig att läsa om några år!
 
Nej men ha det så bra då så hörs vi när vi hörs, PUSS
(PS. Jag kan inte lägga in några bilder eftersom jag er har en dator idag utan sitter med Maddes iPad, men gå in på hennes blogg och skåda de vackra vyerna vi ser in real life! nextbestinsweden.blogg.se)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: